2010.03.26// R. Staniec
AMG zajmowało się produkcją wyścigowych pojazdów Mercedesa od przeszło 40 lat. Nie powinien dziwić fakt, iż po udanym debiucie modelu SLS, AMG pokazuje jego wyścigową wersję GT3.
SLS GT3 w rocznicę zwycięstwa w Carrera Panamericana
AMG SLS GT3 zadebiutuje oficjalnie na nadchodzącym salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku, choć już pokazano go w Meksyku, dla przypomnienia zwycięstwa modelu 300SL w wyścigu Carrera Panamericana w roku 1952.
Mercedes AMG SLS GT3
AMG ma nadzieję, iż przed sezonem wyścigowym 2011 GT3 otrzyma homologację. Teamy wyścigowe mogą ustawiać się w kolejce już tej jesieni, kiedy to ruszy sprzedaż.
Samochód powstał, przy współudziale firmy HWA, której właścicielem jest dawny współzałożyciel AMG, który aktualnie zajmuje się występami AMG w serii DTM. GT3 posiada silnik o pojemności 6,3 litra w układzie V8, ale od przepisów FIA będzie zależała jego ostateczna moc.
Mercedes AMG SLS GT3
Wiadomo jednak, że trafi ona na koła tylne, poprzez 6-ścio stopniową skrzynię sekwencyjną. Karoseria została solidnie przerobiona, co jest oczywiście związane z polepszeniem własności aerodynamicznych. Potężne wloty powietrza zakończono olbrzymią listwą z włókien węglowych.
Tego samego materiału użyto do wykonania tylnego spojlera, który ze względu na swoją powierzchnię, śmiało może aspirować do terminu skrzydło. Dodatkowo karoseria została wyposażona w otwory którymi dostarczane jest powietrze do chłodzenia układu hamulcowego. Uważni obserwatorzy zauważą też wlew paliwa w słupku C. Na osi tylnej zamontowano 20-calowe felgi, przednie są o cal mniejsze.
Mercedes AMG SLS GT3
We wnętrzu klasyczny, wyścigowy minimalizm. Klatka bezpieczeństwa, poza swoją ochronną rolą, zwiększa również sztywność samego nadwozia. Fotel kubełkowy został wyposażony w 6-ścio punktowe pasy i system HANS (head and neck support). Na konsoli środkowej poza guzikiem załączającym wsteczny, znajduje się też przycisk odpalający system gaśnic, w przypadku gdy zrobi się dosłownie i w przenośni gorąco.
Mercedes AMG SLS GT3
SLS GT3 z gwiazdą umieszczoną centralnie na wlocie powietrza w sposób doskonały oddaje charakter swojego poprzednika (modelu 300SL) sprzed ponad 50 lat. Czas pokaże, czy będzie równie skuteczny w rywalizacji sportowej.