2009.09.26// K. Spychalski
Abarth - sportowy oddział Fiata - zaprezentował właśnie rajdową odmianę „pięćsetki”. Nową wersję, ochrzczoną symbolem R3T, będziemy mogli oglądać „w akcji” już w przyszłym roku.
Fiat Abarth R3T
Fiat Abarth 500
Aby spełnić wymagania dotyczące aut rajdowych klasy R3T, włoscy inżynierowie zamontowali pod maską turbodoładowany silnik o pojemności mniejszej niż 1,6 litra oraz uzyskali masę własną na poziomie 1080 kilogramów (czyli przepisowe minimum).
Nowy model Abartha został wyposażony w turbosprężarkę Garret GT 1446 „wyciskającą” z 1,4-litrowego motoru benzynowego 180 KM. Moc ta przenoszona jest na koła za pośrednictwem samoblokującego dyferencjału i 6-stopniowej, dwu-sprzęgłowej przekładni sekwencyjnej.
W aucie pojawiło się też sportowe, regulowane zawieszenie, hamulce Brembo i 17-calowe, wielo-szprychowe felgi OZ. Sześciopunktowe pasy i specjalna klatka mają za zadanie zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
Szczegółowe dane techniczne dotyczące nowego wariantu „500” powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach.