2012.01.17// J. Kruczek
Sareni United to niemiecki tuner z Kirchanschoring w Bawarii, który słynie z produkcji wyścigowych odmian supersamochodów. Przede wszystkim w tej firmie można zamówić samochody kategorii GT3, a teraz do rodziny doszedł nowy Chevrolet Camaro.
Sareni United oferuje za 195’000 EUR podstawową wersję Camaro GT3 z silnikiem V8 o pojemności 7.9 L i mocy do 650 KM oraz ponad 800 Nm momentu obrotowego przenoszonego na tylne koła za pomocą skrzyni 2012 Holinger Speed Shift System z łopatkami przy kierownicy. Motor jest zarządzany przez komputer MoTech, charakteryzuje się między innymi suchą miską olejową oraz 135-litrowym, homologowanym bakiem.
Chevy Camaro GT od Sareni United
Układ zawieszenia został przygotowany przez Reiters Engineering i został oparty o podzespoły marki Ohlins. Kierownica to dający dobre wyczucie system zębatkowy z elektrycznym wspomaganiem, a wyczynowe hamulce mają sportowy ABS Teves. Wnętrze samochodu nie rozpieszcza luksusem i wszystko co zbędne zostało wyrzucone. Głównym wyposażeniem jest fotel Sparco, klatka bezpieczeństwa i wyświetlacze informujące o stanie samochodu.
Chevy Camaro GT od Sareni United
Srebrne Camaro GT wygląda rewelacyjnie. Poszerzony bodykit i wielka lotka z tyłu jasno wskazują, z czym mamy do czynienia. Wydech zrealizowano w stylu side-pipes i choć nie słyszeliśmy go na żywo, to prawie amerykański motor po prostu musi brzmieć rewelacyjnie! Bolid postawiono na magnezowych felgach OZ (12,5x18) obutych slickami 310/70. Podwozie zmieniono na całkowicie płaską płytę zakończoną dyfuzorem z tyłu.
Wagę Camaro zmniejszono do 1295 kg, co się przekłada na bardzo dobre osiągi konieczne na torze. Camaro przerobione na wyścigówke będzie dostępne w Europie i każdy, kogo stać na taką zabawkę może posiadać własnego wyścigowego Muscle Cara. Oczywiście autem można podróżować jedynie po torze, ale homologacja FIA umożliwi starty w profesjonalnych wyścigach GT3.