Kolejny hot-hatch kończy żywot. Niedawno Honda ogłosiła zakończenie produkcji modelu Civic Type R na rynek europejski, teraz Ford ogłosił koniec produkcji swojego usportowionego Focusa ST.
Powody takich decyzji w obu przypadkach były identyczne. Chodzi o normy emisji CO2 do atmosfery, czyli w skrócie rygorystyczna norma Euro 5.
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Na szczęście to nie koniec. Zarówno Ford jak i Honda pracują nad nowymi silnikami, które powinny dać sobie radę z Euro 5. Nowego Focusa ST zobaczymy na salonie samochodowym w Paryżu. Miejmy tylko nadzieję, żę producenci nie wpadną na pomysł wpakować do aut napęd hybrydowy. Focus ST i Civic Type R to nie jedyne ofiary drastycznego podniesienia norm. Z rynkiem pożegnać muszą się także Alfa Romeo Brera i Spider 3.2 V6, Mazda RX-8, czy... wysokoprężny silnik Volkswagena V10 o pojemności 5 litrów.