2018.08.23// J. Kruczek
Ford Ranger Raptor oficjalnie został zaprezentowany w europejskiej wersji. Producent zdradził szczegóły pickupa mającego przede wszystkim zapewnić świetną zabawę w terenie.
Auto jest napędzane dwulitrowym dieslem EcoBlue o mocy 210 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Silnik został połączony z 10-biegową skrzynią automatyczną pochodzącą z F-150 Raptora. Auto zbudowano na wzmocnionej ramie, co w połączeniu z zaawansowanym zawieszeniem ma gwarantować sprawne pokonywanie kolejnych przeszkód terenowych.
Ford Ranger Raptor
Za zatrzymywanie tego potwora ma odpowiadać układ hamulcowy korzystający z 332-milimetrowych tarcz z przodu i z tyłu. W poszerzonych nadkolach znalazły się 17-calowe felgi obute w opony terenowe BF Goodrich 285/70. Te zaprojektowano specjalnie na potrzeby tego modelu.
Inżynierowie przygotowali kilka trybów jazdy. Kierowca skorzysta z trybów: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock oraz Baja. Wnętrze wita nas sportowymi fotelami zapewniającymi trzymanie podczas pokonywania wybojów. Pojawiło się nieco skórzanych akcentów z błękitnymi przeszyciami. Całość dopełnia sportowa kierownica. Ford Ranger Raptor powinien niedługo trafić do salonów.