2010.04.17// P. Rosiński
Wyścig na torze w Szanghaju dostarczył nadzwyczajnej dawki emocji w porównaniu ze wcześniejszymi w sezonie - aż trzy krotnie padał deszcz i dwa razy wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa! Przetasowań pozycji i zmian strategii, zarówno tych skutecznych jak i kosztownych w skutkach, było bardzo wiele.
Dublet McLaren’a to efekt znakomitego przygotowania szybkościowego bolidów tego teamu i mistrzowskiej jazdy jego kierowców. Jakże różne jednak były drogi do podium każdego z nich. Jenson Button prowadził samochód pewnie i spokojnie, natomiast Hamilton często na krawędzi przepisów i… asfaltu!
Przed sezonem mało kto stawiał na Jensona Buttona
Tymczasem aktualny mistrz świata wygrał już dwa wyścigi...
...i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej kierowców
Jego agresywne i ryzykowna jazda skutkuje aż dwoma sytuacjami, które po wyścigu zostaną wzięte pod lupę przez sędziów. Lewis nie miał jednak większego wyboru, jeśli nie chciał spisywać weekendu na straty – błędne odczytanie prognozy i zmiana slick’ów na przejściówki tuż na początku wyścigu sprawiły że stracił wiele pozycji.
Lewis Hamilton ponownie udowodnił...
...że jest jednym z najbardziej nieobliczalnych...
...kierowców na torze
Podobnie postąpiła większość kierowców. Zachęciła ich do tej operacji żółta flaga i wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Lepszą, jak się póżniej okazało, strategię obrali m.in. Rosberga, Buttona oraz Kubicy i Petrova, którzy w tej właśnie kolejności zajęli czołowe lokaty już na drugim okrążeniu.
Zobacz także: GP Chin na torze w Szanghaju - galeria zdjęć »Renault przez większą część wyścigu okupowało 3. i 4. miejsce, jednak pogubione na torze elementy przedniego skrzydła bolidu Alquersuariego (23. okrążenie) skutkowały powtórnym wyjazdem srebnego Mercedesa SL Gullwing, pełniącego rolę safety-car.
Początek wyścigu zdominowały...opony
McLaren wciąż szybszy od Renault
Nieudany wyścig dla Red Bulla
W ten sposób Kubicy została ‘odebrana’ spora przewaga jaką wypracował. Ułatwione zadanie miał natomiast Lewis Hamilton, który z łatwością ‘połykał’ żółte bolidy i bez większych trudności dogonił czołówkę i zdobył 2. miejsce na podium.
Na słowa pochwały zasługuje świetna postawa Vitalija Petrova, który bardzo dobrze spisał się zarówno na starcie, jak i w końcówce wyścigu, kiedy wyprzedził m.in. Michaela Schumachera oraz Marka Webera. Zajmując siódme miejsce zdobył swoje pierwsze punkty w klasyfikacji.
Alonso wystartował i zakończył wyścig na 3. pozycji
Nico Rosberg próbował walczyć z McLarenem
Jak zwykle nie zabrakło pięknych hostesss
GP Chin - wyścig - wyniki | Kierowca | Zespół |
1. | Jenson Button | McLaren |
2. | Lewis Hamilton | McLaren |
3. | Nico Rosberg | Mercedes GP |
4. | Fernando Alonso | Ferrari |
5. | Robert Kubica | Renault |
6. | Sebastian Vettel | Red Bull |
7. | Vitaly Petrov | Renault |
8. | Mark Webber | Red Bull |
9. | Felipe Massa | Ferrari |
10. | Michael Schumacher | Mercedes GP |
11. | Adrian Sutil | Toro Rosso |
12. | Rubens Barrichello | Williams |
13. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso |
14. | Heiki Kovalainen | Lotus |
15. | Nico Hulkenberg | Williams |
16. | Bruno Senna | HRT |
17. | Karun Chandhok | HRT |
DNF | Jarno Trulli | Lotus F1 |
DNF | Luca Di Grassi | Virgin Racing |
DNF | Vitantonio Liuzzi | Force India F1 |
DNF | Sebastian Buemi | Mercedes GP |
DNF | Kabui Kobayaschi | Sauber |
DNF | Timo Glock | Virgin Racing |
DNF | Pedro de la Rosa | Sauber |
Czy Ross Brawn już żałuje zatrudnienia Schumachera?
Brytyjski dublet dla mecie wyścigu w Chinach
Robert Kubica jak zwykle nie zawiódł
Spokojnie jeżdżący Button nieoczekiwanie liderem
Narzeczona najwyraźniej przynosi Jensonowi szczęście
Schumacher. Dobra mina do złej gry?