2011.09.23// P. Kozłowski
Nowe coupe Jaguara zgodnie z zapowiedziami zostało zaprezentowane na targach we Frankfurcie. Brytyjski producent nie zawiódł i zaprezentował model, który z powodzeniem powinien konkurować z niemieckim Porsche Caymanem, o ile ktoś lubi sportową dawkę ekologii.
C-X16 oparto o platformę pochodzącą z modelu XK, ale zastosowano napęd hybrydowy, co może dziwić w sportowym aucie. Jaguar C-X16 skonstruowano w większości z aluminium, co zapewni niską wagę. Wnętrze wygląda, jakby było wykonane z myślą o produkcji i prezentuje "lotniczą ergonomię".
Jaguar C-X16 Concept
Na zespół hybrydowy składa się przede wszystkim 3-litrowy silnik V6 o mocy 380 KM i momencie 450 Nm. Motor łączy się z 8-stopniowym "automatem". Zintegrowany silnik elektryczny oferuje zastrzyk 95 KM i 173 Nm. W ten sposób brytyjskie coupe przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i kończy rozpędzanie przy 300 km/h.
Jaguar C-X16 Concept
Idealne prowadzenie się powinno zapewnić rozłożenie masy w proporcji 50:50. Jaguar C-X16 wykorzystuje też system KERS, który "zbiera" energię wytwarzaną podczas hamowania i wykorzystuje ją podczas przyspieszania, doładowując silnik elektryczny. Mimo ekologicznej etykiety, nowy Jaguar może zagrozić pozycji Porsche w segmencie małych sportowców.