2015.10.10// J. Kruczek
Kawasaki zaprezentowało nowe wcielenie swojej dzikiej maszyny. Ninja ZX-10R na 2016 rok cechuje się jeszcze większa agresją, zadziornością i nowoczesnością. Motocykl przytył o 5 kg względem poprzednika, ale nie powinniśmy tego odczuwać w czasie jazdy.
Inżynierowie zadbali, aby nowy silnik otrzymał nowe głowice, lżejsze wnętrze, całkowicie nowy układ wydechowy oraz system elektronicznej kontroli przepustnicy. Motocykl ma mieć około 200 KM i moment obrotowy wynoszący 113,5 Nm. Kawasaki zapowiada, że nowy model ma być maksymalnie zbliżony do maszyn startujących w WSBK.

Kawasaki Ninja ZX-10R
Na potrzeby motocykla przygotowano też nowe hamulce z zaciskami M50 monoblock oraz większe 330 mm tarcze. Zawieszenie zostanie przygotowane przez Showa - widelce Showa Balance Free i amortyzator Showa BFRC Lite. Całość uzupełni elektroniczny amortyzator skrętu Ohlins.
Bosch odpowiada za system ABS jednak nie wiemy, czy będzie to wersja z technologią pomagającą podczas hamowania w zakrętach. Elektronika zawiera m.in. Quickshifter oraz system kontroli trakcji S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control). Premiera motocykla ma mieć miejsce na najbliższych targach EICMA.

Kawasaki Ninja ZX-10R