Motoryzacja   »   Samochody   »   Kia Optima - koreański atak na klasę średnią?

Samochody

rss

Kia Optima - koreański atak na klasę średnią?

2010.04.04//  R. Warecki
Na trwających od zeszłego piątku salonach motoryzacyjnych w Nowym Jorku zadebiutowała kolejna generacja Kia Optima (nazwa europejska - Magentis). Samochód zbudowany został na całkowicie nowej platformie o większym rozstawie osi.

Nadwozie nabrało agresywniejszych kształtów, jednak widać mocne powiązania z poprzednią generacją, która całkiem niedawno została odświeżona (w 2008 roku). Ostrzejsze krawędzie elementów karoserii, nowe reflektory, leniwie opadająca linia dachu i liczne smaczki stylistyczne sprawiają, że na określenie „nudny” nie ma tu miejsca.
Kia Optima (Magentis)
Kia Optima (Magentis) Kia Optima (Magentis)
Kia Optima (Magentis)

Klienci z Europy będą wybierać pomiędzy silnikiem wysokoprężnym 1700cm³ VGT CRDi (130KM) oraz benzynowymi 2000cm³ CVVL (140KM) lub 2400cm³ MPI (178KM). Na pozostałych rynkach pojawią się ponadto takie motory jak 2000cm³ MPI (165KM), turbodoładowany 2000cm³ GDI (278KM) czy 2400cm³ GDI (203KM).

W planach na rok 2012 przewidziano również wersję z hybrydowym układem napędowym na bazie jednostki 2400cm³. Podstawowo z silnikami współpracować będzie 6-stopniowa, automatyczna przekładnia Sportmatic, dla wersji LX przewidziano również 6-biegową przekładnię ręczną – w opcji.
Kia Optima (Magentis)
Kia Optima (Magentis) Kia Optima (Magentis)
Kia Optima (Magentis)

Gabaryty samochodu (4844mm długości, 1829mm szerokości i 1450mm wysokości) wraz ze sporym rozstawem osi (2794mm) pozwoliły na naprawdę przestrzenne wnętrze, które wygląda świetnie i dodatkowo zostało bardzo dobrze wykorzystane.

Ergonomicznie zaprojektowany kokpit z dużym kolorowym wyświetlaczem, płynnie  przechodzący w tunel środkowy. Funkcjonalnie rozmieszczone przyciski od radia i klimatyzacji, subtelne zegary czy pomysłowa kierownica sprawiają, że zapominamy o koreańskich konstrukcjach z przed lat.
Kia Optima (Magentis) Kia Optima (Magentis) - deska rozdzielcza
Kia Optima (Magentis) Kia Optima (Magentis) - zegary
Kia Optima (Magentis) Kia Optima (Magentis) - tunel środkowy

Klientów z pewnością przyciągnie również bogate wyposażenie - radio z MP3, sterowaniem głosowym i komunikacją bluetooth, dwustrefowa klimatyzacja, wentylowane wszystkie siedziska to tylko niektóre z ciekawych, można by rzec luksusowych opcji.

Samochód prezentuje się naprawdę ciekawie jednak konkurencja z segmentu D ma jeszcze trochę czasu - nowa Kia trafi do salonów dopiero wiosną przyszłego roku.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Aviar R67 - rzut okiem na prototyp

Źródło: worldcarfans.com


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Kia Optima - koreański atak na klasę średnią?

Podobne wiadomości

Facebook

4x4    Audi    BMW    Concept Car    Coupe    Crossover    Formuła 1    Hatchback    Kabriolet    Limuzyny    Mercedes    Porsche    Roadster    SUV    Samochody kompaktowe    Samochody luksusowe    Samochody sportowe    Supersamochody    Tuning    Volkswagen   

Newsletter

Newsletter

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...

W dziale High-Tech

W dziale Lifestyle

W dziale Sport

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Kultura



Do góry  //  Motoryzacja   »   Samochody   »   Kia Optima - koreański atak na klasę średnią?