2015.10.03// J. Kruczek
Mazda przygotowała specjalną wersję modelu MX-5 przeznaczoną na jej rodzimy rynek. Otrzymała ona dopisek RS co od razu kojarzy się ze sportowym i bogatym wyposażenie. Faktycznie nowa wersja przyciąga uwagę bardzo bogatymi dodatkami.
W roadsterze zagościły sportowe, skórzane fotele Recaro, które zapewnią bardzo dobre trzymanie boczne w zakrętach. Miłośników dobrej muzyki ucieszy 9-głośnikowy system audio Bose oraz dodatkowe wyciszenie kabiny. Na wyposażeniu znalazły się takie dodatki, jak asystent pasa ruchu, czy system informujący o obiektach w martwym polu.
Mazda MX-5 RS
Pod maską znajdzie się standardowy 131-konny silnik 1,5 sprzężony z sześciobiegową przekładnią manualną. Lepsze prowadzenie zapewni obniżone i usztywnione zawieszenie. Za felgami znajdziemy za to wydajniejsze hamulce pozwalające na znacznie ostrzejszą jazdę. W Japonii MX-5 RS wyceniono na 3,196,800 jenów. Niestety na dzień dzisiejszy nie wiemy czy podobna wersja zawita na rynku europejskim.
Mazda MX-5 RS