2010.06.29// K. Spychalski
Mini postanowiło zafundować swoim modelom subtelne modernizacje na rok 2011. Delikatnego liftingu, obejmującego zmiany wizualne i mechaniczne, doczekał się hatchback, kabriolet i model Clubman.
Z zewnątrz, odświeżone Mini rozpoznamy po przeprojektowanych zderzakach, zmienionych reflektorach, zmodyfikowanych wlotach powietrza, a także nowych lampach tylnych. Nie zabrakło też nowych lakierów i dodatkowych wzorów felg.
Mini, Mini Cabrio i Mini Clubman po liftingu
Mini, Mini Cabrio i Mini Clubman po liftingu
Mini, Mini Cabrio i Mini Clubman po liftingu
Wnętrze każdego z modeli otrzymało nową kierownicę, zmodernizowaną konsolę środkową, a także przeprojektowane elementy sterowania klimatyzacją i systemem audio. Dla przyszłych nabywców przygotowano też sześć nowych opcji tapicerki.
Zaglądając pod maskę ujrzymy całkowicie nowego, 1,6-litrowego diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa common rail i turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny. Nowy motor dostępny będzie w dwóch wariantach mocy – 90 KM (One D) i 120 KM (Cooper D).
Mini po liftingu
Mini po liftingu
Mini po liftingu
Mini hatchback wyposażone w 90-konną jednostkę przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy i rozpędza się do 185 km/h. Osiągi te połączono z 3,8-litrowym spalaniem oraz emisją CO2 na poziomie 99 g/km.
Podobne zużycie paliwa i podobną emisję szkodliwych substancji gwarantuje mocniejszy Cooper D. 120-konny motor okazuje się jednak szybszy – sprint do pierwszej „setki” wynosi 9,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna – 198 km/h.
Mini Cabrio po liftingu
Mini Cabrio po liftingu
Mini Cabrio po liftingu
Odświeżona gama modelowa Mini trafi do salonów sprzedaży we wrześniu.
Mini Clubman po liftingu
Mini Clubman po liftingu
Mini Clubman po liftingu
Mini John Cooper Works po liftingu
Mini John Cooper Works po liftingu
Mini John Cooper Works po liftingu