2010.12.11// M. Zabolski
Honda opracowuje całkowicie nowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy. Silnik ma się pojawić w ofercie gamy jednostek napędowych do hybrydowej Hondy CR-Z. Nowe serce pomyślane o sportowej wersji ma oferować pojemność 1.6 litra i być uzbrojony w firmową technologię VTEC. Nowoczesny motor będzie oferowany w dwóch wersjach – standardowej o mocy 160 KM oraz podrasowanej wykręconej do 200 KM.
Honda CR-Z Type R
Honda CR-Z Hybrid R
Honda CR-Z Hybrid R
Najmocniejszy silnik ma być sercem dla sportowej odmiany CR-Z Type R. Oznacza to, że producent zastosował downsizing i zakończył życie popularnego motoru 2.0, dysponującego podobną mocą, co najnowsze dzieło japońskiego producenta. Informacje o nowym silniku Hondy tylko podgrzały plotki pojawiające się po targach SEMA, na których zaprezentowano CR-Z Hybrid R.
Ankieta: Czy zmniejszenie pojemności wyjdzie na dobre Hondzie?
Honda CR-Z Hybrid R
Honda CR-Z Hybrid R
Honda CR-Z Hybrid R
Nowy motor powstaje nie tylko dla dwudrzwiowego coupe. Silnik 1.6 turbo będzie się pojawiał w pozostałych modelach Hondy. Na razie znane są plany użycia w Jazz, Civic oraz Accord. Japoński producent podąża za ostatnio panującym trendem downsizingu. Większość producentów na rynku zrezygnowała już z dużych pojemnosci, co nie oznacza spadku mocy w silnikach. Wręcz przeciwnie, nowoczesne motory oferują jeszcze więcej emocji od poprzednich generacji.