2017.07.03// P. Potocki
Integralną częścią auta decydującą zarówno o bezpieczeństwie, jak i komforcie jazdy, a przy tym pozwalającą wykorzystać cały potencjał samochodu, są opony. Ścisła współpraca producentów aut i firm zajmujących się tworzeniem opon umożliwia uzyskanie doskonałego efektu końcowego.Opony tworzone na zamówienie nie są nowością. Ich początki sięgają lat 80., kiedy to marka Pirelli stworzyła opony zaprojektowane specjalnie dla samochodów Porsche. Również dzisiaj producenci aut współpracują z producentami opon już na etapie konstruowania pojazdu. Wszystko po to, aby zaoferować użytkownikom auto o jak najwyższych osiągach i komforcie prowadzenia, które jednocześnie będzie bezpieczne. Specjalnie zaprojektowane opony stają się w ten sposób integralną częścią samochodu. Doskonałym przykładem tej praktyki mogą być produkty firmy Pirelli tworzone zgodnie z filozofią „The Perfect Fit”.
Pirelli P Zero
Pirelli P Zero Corsa
Pirelli P Zero Sport
Perfekcyjne dopasowanieOpony to jedyny element samochodu, który ma styczność z podłożem, dlatego ich jakość w ogromnym stopniu wpływa na wygodę prowadzenia auta, przyczepność, pokonywanie zakrętów, komfort jazdy i bezpieczeństwo. Koncepcja The Perfect Fit to wykorzystanie podczas produkcji opon materiałów i technologii pozwalających na dostosowanie ich w maksymalnym stopniu do możliwości nowoczesnych samochodów. Jak już zostało wspomniane, proces homologacji opon przebiega równolegle z powstawaniem samochodu, na jakim w przyszłości będą one montowane.
Właśnie tak powstają produkty tworzące serię
P Zero przeznaczoną do nowoczesnych, luksusowych limuzyn, samochodów sportowych i supersamochodów. W zależności od zastosowania różnią się one nieco między sobą: opony do limuzyn mają bardziej podcięty bieżnik, aby zredukować hałas, oraz lamele i sekwencje bloków zaprojektowane w sposób pozwalający zmniejszyć opory toczenia. Opony przeznaczone stricte do aut sportowych mają z kolei szerokie wzdłużne rowki skutecznie odprowadzające wodę spod kół, a ich konstrukcja została wzmocniona na bokach, dzięki czemu zapewniają pewne prowadzenie nawet przy dużych prędkościach nie tylko na prostych, ale i krętych drogach.
Personalizacja oponOferowane przez markę Pirelli opony to nie tylko produkty optymalnie dopasowane do samochodów sportowych i limuzyn, ale również odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcieliby mieć możliwość personalizacji wyglądu posiadanych aut. Doskonałym przykładem jest zaprezentowana niedawno w Genewie kolorowa edycja opon P Zero i
Winter Sottozero przeznaczona do samochodów z segmentu premium i prestiż. Ta nowość wyróżnia się nie tylko trwałością i intensywnością koloru, ale również zastosowanymi rozwiązaniami technologicznymi takimi jak: PNCS, czyli rozwiązanie redukujące hałas wewnątrz kabiny samochodu,, Run Flat czy Seal Inside zapobiegające nagłej utracie ciśnienia w oponie po jej przebiciu. Innowacją w ofercie marki jest też aplikacja Pirelli Connesso – dzięki czujnikowi wbudowanemu w ścianę opony komunikuje się ona z kierowcą dostarczając informacji o ciśnieniu, liczbie pokonanych kilometrów czy obciążeniu statycznym pionowym. Zwiększa to bezpieczeństwo podróżowania, ale też pozwala kontrolować stan opon i poziom ich zużycia, a nawet przewidzieć moment wymiany na nowe. Aplikacja będzie dostępna dla opon o średnicy 19 cali i większej z serii P Zero i Winter Sottozero przeznaczonych do samochodów z segmentu prestiż. Zarówno kolorowa edycja opon, jak i platforma Pirelli Connesso wpisują się w strategię The Perfect Fit, czyli opon szytych na miarę. Rozwiązania te stanowią odpowiedź na potrzebę personalizacji i umożliwiają dowolne łącznie kolorów oraz czujników zgodnie z upodobaniami posiadaczy luksusowych samochodów.
Zaprezentowane w Genewie innowacje to część dużego projektu Cyber Technologies, który firma Pirelli zapoczątkowała w 2005 roku. Ma on na celu osiągnięcie jak największej integracji pomiędzy kierowcą, samochodem, a oponami, co w efekcie gwarantuje większe bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale też obniżenie kosztów eksploatacji.