2011.01.26// A. Miklewska
Pagani Huayra to najnowszy włoski supersamochód, który po wielu zapowiedziach nareszcie ujrzał światło dzienne. Najnowsze dzieło Horacio Pagano zastąpi na rynku nieco wysłużoną już serię Zonda. A nazwa pochodząca od boga wiatru
Aymara Huayra Tata zapowiada nam prawdziwego drogowego potwora.
Huayra otrzymała znacznie łagodniejszą stylistykę od modelu Zonda. Mimo to oba samochody są do siebie bardzo podobne. Najważniejsze jednak, że nowy model nie będzie nikomu obojętny. Podobnie, jak Zonda wywoła fascynację albo obrzydzenie, ale z pewnością nie przejedzie obok nikogo obojętnie. Nowy sportowiec powstał na specjalnie zaprojektowanej tytanowo-węglowej ramie, natomiast nadwozie wykonano w całości z lekkiego włókna węglowego. Projektanci postawili na minimalizację wagi, dzięki czemu Huayra waży jedynie 1350 kg.
Pagani Huayra
Na potrzeby nowego modelu przygotowano 6,0-litorowy, podwójnie doładowany silnik V12, specjalnie zbudowany dla Pagani przez Mercedes-Benz AMG. 12-cylindrowa jednostka napędowa generuje 700 KM i moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Szczegółowe osiągi samochodu mają zostać ogłoszone w późniejszym terminie, ale spokojnie możemy się spodziewać auta łamiącego kark przy przyspieszaniu.
Pagani Huayra
Moc z silnika na napęd będzie przenoszona za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Nie zdradzono też ceny modelu Huayra, ale można założyć, że będzie ona oscylowała w okolicach miliona euro.
Specyfikacja techniczna: - Silnik: Mercedes-AMG V12 Bi-Turbo M158
- Pojemność skokowa: 5980 cc
- Moc: ponad 700 KM
- Moment obrotowy: ponad 1000 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegową, sekwencyjną
- Długość: 4605 mm
- Rozstaw osi: 2795 mm
- Wysokość: 1169 mm
- Szerokość: 2036 mm
- Sucha masa: 1350 kg
- Rozkład masy: 44% przód 56% tył