2011.10.17// P. Kozłowski
Pagani jednoznacznie kojarzy się z emocjami, pięknem, wyjątkowością i prestiżem. Samochody tej włoskiej marki są owocem tysięcy godzin pracy, niesamowitych poświęceń i życiowej pasji ich twórców. Świat rządzi się nieubłaganymi prawami, a upływający czas przypomina o wieku niektórych konstrukcji, które będąc coraz starsze stają się zbyt słabe, by móc walczyć z nowoczesną konkurencją. Teraz czas pożarł Zondę, którą Pagani zastąpiło Huayrą.
Ostatni egzemplarz...
...Zondy F Roadster...
...trafił na Ukrainę
Do ukraińskiego klienta trafił właśnie ostatni egzemplarz Pagani Zondy F Roadster. Bracia ze Wschodu lubią wyróżniać się nie tylko posiadanym przez siebie modelami samochodów, ale i dodatkami, które montuje się na ich specjalne zamówienie. Właściciel ostatniego egzemplarza Zondy F Roadster nie odstaje pod tym względem od reszty, dlatego kazał pokryć swój samochód śliwkowym lakierem, a wnętrze obszyć... różową skórą. Podobno w garażu Ukraińca znajduje się już Zonda R - ciekawe w jakim lakierze...
Pagani Zonda F Roadster - wersja Clubsport Final Edition
Silnik służący do napędu Zondy F Roadster to konstrukcja inżynierów z AMG. Panowie znają się na rzeczy, dlatego dla Pagani przygotowali coś specjalnego i pod jego maską wylądowała jednostka o pojemności 7.3 litra. Między dwunastoma cylindrami ułożonymi w kształt litery V drzemie aż 650 wściekłych rumaków, które wiedzą jak zadbać o koła, by te odpowiednio szybko się kręciły...
Pagani Zonda Cinque Roadster
Ich wściekłość czuć przy każdym muśnięciu pedału gazu. Sprint do "setki" zajmuje jedynie 3,6 sekundy. Prędkościomierz przekroczy 200 km/h po upływie niespełna 10 sekund. Wytracanie takich prędkości zostało powierzone karbonowo-ceramicznym hamulcom, których tarcze mają średnicę dużej pizzy (38 cm). Zonda F Roadster skutecznie wyhamowała - jej produkcja została zakończona.
Przeczytaj także: Pagani Huayra - następca legendarnej Zondy »