2013.05.12// J. Kruczek
Francuskie marki potrafią tworzyć sportowe hatchbacki, które zapisują się w historii motoryzacji. Niestety peugeot w ostatnich latach zatracił swój pazur, ale teraz marka stara się to naprawić. 207 GTi był ciężki, powolny i nudny. Teraz możemy się cieszyć jego następcą, czyli modelem 208 GTi.
Peugeot 208 GTi ma w sobie zawierać cząstkę duszy kultowej 205-tki i na pierwszy rzut oka producent dotrzymał obietnic. Mały hot hatch waży 1160 kg, a pod jego maską drzemie 200-konny, doładowany benzyniak 1.6. W efekcie maluch potrzebuje tylko 6,8 sekundy do osiągnięcia pierwszej setki. Rozpędzanie zakończymy na 230 km/h. Takie osiągi dostarczą sporej frajdy z jazdy.
Peugeot 208 GTi
Najważniejsze jest jednak zestrojenie samochodu, który ma zapewnić doskonałe prowadzenie na ciasnych i krętych drogach. To właśnie do takich warunków są przeznaczone małe hatchbacki o lwim sercu. Najnowsze sportowe dziecko peugeota zadebiutowało właśnie w polskich salonach sprzedaży. Auto zostało wycenione na 82 800 złotych, co w przypadku najmocniejszych kompaktów nie jest wygórowaną ceną.
Peugeot 208 GTi