2010.02.16// K. Cisek
Zbliża się kres modeli 407 i 607. Prototyp „5 by Peugeot” jest zapowiedzią tego, co w przyszłym roku wyniknie z połączenie dwóch klas. Nowy 508 ma być większy od 407 i pokazać ambicje Peugeota do wejścia w świat luksusowych marek.
Prototyp ma napęd na cztery koła i jest napędzany silnikiem o mocy 200 KM. Jest to suma mocy dwóch jednostek. Technologia Hybrid4 w tym modelu to połączenie diesla i silnika elektrycznego. 2-litrowy HDi dysponuje mocą 163 KM, a elektryczny odpowiadający za napędzanie tylnej osi 37 KM. Takie zestawienie pozwala na niskie zużycie paliwa. Producent podaje, że jest to tylko 3,8l ropy na setkę przejechanych kilometrów.

Nowy Peugeot 508...

...zastąpi 407...

...i słabo sprzedające się 607
W designie widać konsekwencję linii innych modeli Peugeota. Prototyp wciąż jest futurystyczny, ale dość łatwo można wyobrazić sobie wersję produkcyjną. Ta pojawi się już na Salonie Paryskim we wrześniu tego roku.
System Hybrid4, czyli połączenie silnika diesla i elektrycznego odpowiedzialnego za tylne koła, pojawi się już w 2011 roku w 3008. Krótko potem światło dzienne ujrzy światło dzienne model 508.

Peugeot 508 Concept

Peugeot 508 Concept

Peugeot 508 Concept

Peugeot 508 Concept