2019.06.19// J. Kruczek
Porsche po kilku zapowiedziach w końcu zaprezentowało model 718 Boxster Spyder. Przy okazji swój debiut zaliczył także 718 Cayman GT4. Obie maszyny powstały w celu zagwarantowania jak najlepszych wrażeń zjazdy po drogach.
Oba nowe modele korzystają z silnika boxer o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka może się pochwalić mocą 414 KM oraz momentem obrotowym 420 Nm. Producent postawił na sześciobiegową skrzynię manualną. W tej konfiguracji oba modele przyspieszają do setki w czasie zaledwie 4,4 s.
Porsche 718 Boxster Spyder
Porsche 718 Boxster Spyder może gnać z maksymalną prędkością 301 km/h. Cayman GT4 osiągnie rozpędzi się do 304 km/h. Według zapowiedzi producenta drugi z modeli ma być o 10 sekund szybszy na Nurburgringu od swojego poprzednika. Wersja GT4 czerpie sporo z GT4 Clubsport. W tylnej części pojawiło się między innymi zmodyfikowane tylne skrzydło oraz przeprojektowany dyfuzor. Zmiany w aerodynamice mają zagwarantować 50 procent większy docisk niż w seryjnym modelu.
Porsche 718 Boxster Spyder cechuje się zmodyfikowanym tyłem z dwoma zabudowanymi pałąkami. W tę konstrukcję zintegrowano trzecie światło stopu. Projektanci zastosowali aktywy spojler wysuwający się przy prędkości powyżej 120 km/h. Pierwszy raz w Boxterze zastosowano tak rozbudowany dyfuzor.
Wnętrze wita nas krótkim drążkiem zmiany biegów i sportową kierownicą GT Sport. Kokpit ozdobiono Alcantarą i szczotkowanym aluminium. Kierowca i pasażer zasiądą w bardziej sportowych fotelach. W obu modelach pojawił się aktywny system zawieszenia oraz wyczynowy układ hamulcowy. W opcji dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe. W przypadku wersji GT4 klienci mają możliwość skorzystania z pakietu Clubsport z klatką bezpieczeństwa, systemem gaśniczym oraz sześciopunktowymi pasami.