Inżynierowie firmy tuningowej Wimmer Rennsporttechnik Solingen GmbH postanowili dopracować topowe Porsche 911 GT2.Już w standardzie osiągi opuszczającego bramy fabryki w Zuffenhausen auta są więcej niż wystarczające. Silnik o pojemności 3.6-litra generuje moc 530 KM i moment obrotowy o wartości 684 Nm. To pozwala autu osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 3,7 sekundy, z kolei wartość 160 km/h pojawia się na liczniku po 7,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza odmawia dalszego "marszu" dopiero przy wartości 330 km/h. Można odnieść wrażenie, że lepiej już się nie da, a jednak panowie z Wimmer RS mieli inne zdanie na ten temat.
Porsche 911 GT2 Wimmer RS
Wynikiem ich pracy są zmodyfikowane turbosprężarki, głowica cylindrów, komputer sterujący pracą silnika, a także zastosowanie nowego sportowego wałka rozrządu oraz sportowego układu wydechowego. Efekt? Moc silnika wzrosła do
680 KM, a moment obrotowy osiągnął wartość
870 Nm Jak to wszystko ma się do osiągów auta? Bardzo dobrze, gdyż 100 km/h ujrzymy po
3,4 sekundy, 200 km/h po 9,78 sekundy, a 300 km/h to kwestia 25,8 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła do wartości
356 km/h.
Naturalnie specjaliści z Wimmer RS zadbali by auto mogło sprostać nowym, lepszym osiągom i wyróżnić się nieco na ulicy. W tym celu zmodyfikowano zawieszenie i zamontowano 20-calowe felgi firmy Sportec z oponami Dunlop Sport-Maxx GT w rozmiarze. Dodatkowo fabryczne obudowy lusterek i końcówkę tylnego spoilera zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego.
Porsche 911 GT2 Wimmer RS