2019.01.08// J. Kruczek
Nowe Porsche 911 będzie najbardziej zaawansowanym wcieleniem kultowego modelu. Producent przygotował liczne technologiczne nowinki, a wśród nich znajdziemy tryb jazdy "Wet", czyli system poprawiający bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.
Producent zdradził jak działa tryb "Wet", który opracowano przede wszystkim z myślą o ochronie przed efektem aquaplaningu. Ten efekt doprowadza do powstanie wodnej poduszki pod kołami po wjeździe w większą ilość wody. Po wystąpieniu tego efektu kierowca traci kontrolę nad pojazdem, który chwilowo nie ma przyczepności do nawierzchni. W jaki sposób nowy tryb ma pomóc w złych warunkach?
Porsche 911
Przede wszystkim system obsługuje sensory z czułymi mikrofonami. Analizują one siłę rozprysków wody i tym samym oceniają warunki na drodze. Po wykryciu zwiększającej się ilości wody na drodze komputer poprosi o przełączenie się na tryb "Wet". Po jego uruchomieniu więcej mocy zostaje przekazana na przednie, mniejsze koła. Komputer redukuje także moment obrotowy silnika, a aktywna aerodynamika przestawia się na ustawienia optymalizujące przepływ powietrza i docisk. System także zmniejsza wpływ na napęd systemów Porsche Stability Management oraz Traction Management.
Ciekawostką jest to, że tryb "Wet" został opracowany przez markę już w latach 90-tych minionego stulecia. Wtedy jednak producent nie zdecydował się na implementację technologi do aut drogowych. Dopiero po dwóch dekadach odważono się na ten ruch.