Motoryzacja   »   Samochody   »   Porsche RS - tradycja i najnowsza technika

Samochody

rss

Porsche RS - tradycja i najnowsza technika

2010.03.26//  R. Staniec
Premiera nowego modelu Porsche 911 GT3 RS to dobra okazja by przypomnieć, że linia RS ma bardzo długą i chwalebną tradycję, która sięga lat 70-tych XX wieku.
Pierwszy model RS pojawił się w 1973 roku. Było to Porsche 911 2.7 RS. Cechy szczególne? Większa moc i niższa masa. Nie trzeba mieć doktoratu z fizyki i licencji rajdowej by wiedzieć, że te dwa parametry mają ogromny wpływ na osiągi i prowadzenie auta.
Porsche RS Porsche RS - kilkadziesiąt lat tradycji
Porsche RS Najnowsze wydanie RS...
Porsche RS ...czyli Porsche 911 GT3 RS

Linia RS kontynuowana była w modelach 964, 993 i 996. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego modelu 997. O ile oznaczenia pozostały – to w porównaniu od pierwszego RS różnica w osiągach jest ogromna. Porsche RS z 1973 roku dysponowało mocą 210 KM. Obecnie kierowca musi okiełznać stado 450 KM.

Cóż, technologia poszła do przodu, duch pierwszego RS pozostał. No ale w końcu do Porsche – firma, która doskonale wie co to jest tradycja i jak ją kultywować.
Porsche RS
Porsche RS Porsche 911 GT3 RS
Porsche RS
Porsche RS Porsche 911 GT3 RS
Porsche RS Porsche 911 GT3 RS
Porsche RS Porsche 911 GT3 RS

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Aviar R67 - rzut okiem na prototyp



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Porsche RS - tradycja i najnowsza technika
 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Easy pisze:

Połączenie tradycji z nowoczesnością, to wszystko odróżnia Porsche od swoich odwiecznych rywali. Samochody niemieckiego producenta mają po prostu duszę. Ferrari i inne podobne marki, powoli tracą swoje najważniejsze cechy i stają się bezpłciowe.

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
swish pisze:

Mam zupelnie inne zdanie. Porsche uwazam, ze jest najbardziej technokratyczne i schematyczne. Ferrari wciaz potrafi czyms zaskoczyc.

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Easy pisze:

Warto by było napisać, czemu Ferrari potrafi czymś zaskoczyć. Porsche jest idealne w każdym calu, niemiecki samochód jest jak poczciwy Niemiec. Ferrari za to jest ekskluzywne, szybkie i daje radość z jazdy. Lecz spasowanie elementów we wnętrzu jest spartańskie, dając tyle pieniędzy za taki samochód oczekuje się porządnego wykonania nie tylko osiągów. Porsche łączy te wszystkie cechy :).

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Geminus pisze:

A od kiedy najwazniejsza cecha Ferrari bylo spasowanie elementów? Akurat najnowsze modele Ferrari sa znakomicie wykonane w srodku, czego nie mozna bylo powiedziec o starych modelach :) Piszesz ze Porsche jest jak poczciwy Niemiec - wow swietna reklama dla auta sportowego :)

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Easy pisze:

Niemcy wszystko dla mnie mają najlepiej przemyślane, ja ich naprawdę szanuję. Co do Ferrari 430 trzeszczy i piszczy, nawet na prostej drodze, więc gratuluję spasowania. Za dużo mam doświadczenia z tymi autami.

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Geminus pisze:

Ferrari zaczyna sie tam, gdzie Porsche konczy trudno porowywac te marki. Poza tym w Ferrari silnik zaglusza chyba piski plastikow :)

 / 
Komentarze do: Porsche RS - tradycja i najnowsza...
Easy pisze:

Można polemizować, każdy fan woli coś innego ;). Jestem fanem Ferrari w Formule 1, ale samochody ich trochę nie trafiają w moje gusta.

Podobne wiadomości

Facebook

4x4    Audi    BMW    Concept Car    Coupe    Crossover    Formuła 1    Hatchback    Kabriolet    Limuzyny    Mercedes    Porsche    Roadster    SUV    Samochody kompaktowe    Samochody luksusowe    Samochody sportowe    Supersamochody    Tuning    Volkswagen   

Newsletter

Newsletter

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...

W dziale Lifestyle

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Extreme

W dziale Gry



Do góry  //  Motoryzacja   »   Samochody   »   Porsche RS - tradycja i najnowsza technika