2009.12.16// R. Bednarz
Bez dwóch zdań, Porsche 911 Turbo należy do najszybszych seryjnych aut na świecie. Nie przeszkadza to oczywiście tunerom, którzy bez problemu potrafią wycisnąć dodatkowe konie mechaniczne z silników, a przy okazji sporo pieniędzy z konta swoich klientów.
SpeedART BRT II 580
SpeedART zaprezentował swoją wizję Porsche 911 Turbo oznaczoną, mało poetycko, BRT II 580. Nie trzeba być agentem Tomkiem, by rozszyfrować, iż 580 oznacza liczbę koni mechanicznych do dyspozycji kierowcy.
SpeedART BTR II 580 rozpędza się do 100 km/h w czasie 3.2 sekundy. Fajerwerki kończą się przy 325 km/h – taka jest prędkość maksymalna przerobionego Porsche. Wystarczy wrażeń, prawda?
Jeżeli nie, to SpeedART ma w zanadrzu asa w rękawie. Tuner przygotował silnik o mocy 650 KM. W tym przypadku, już tylko posiadacze Veyrona mogą pobłażliwie kręcić głową.
Najseksowniejszy "tyłek" motoryzacji?
Porsche stoi na 20 calowych felgach obutych w opony o szerokości 245 mm (przód) oraz 325 mm (tył). Na polskich drogach, których znakiem firmowym są koleiny potrafią takie walce dostarczyć wrażeń już przy 100 km/h.
Poza zwiększeniem mocy, SpeedART wyposażył swojego pupilka w pakiet stylizacyjny, który obejmuje zarówno karoserię auta jak i jego wnętrze. Wszystko po to, by właściciel zwykłego Porsche 911 Turbo mógł oddać należny hołd właścicielowi BRT II 580…