2010.12.23// A. Miklewska
Nowe Suzuki GSX-R 600, będzie miało w przyszłym roku sporą konkurencję na rynku. Jednak najmniejszy GSX-R mimo nie największej popularności zaoferuje sporo nowych rozwiązań technologicznych, które mocno podniosą atrakcyjność tego modelu. Może on namieszać na motocyklowej arenie.
Największą zmianą, którą odczują właściciele nowego GSX-R w 2011 roku będzie ubytek paru cm. Skrócenie konstrukcji ma wpłynąć na obniżenie masy i poprawę prowadzenia. Nowy model będzie ważył o 9 kilogramów mniej od poprzednika. Co więcej, rama została wykonana z aluminium i zmieniono rozstaw osi.
Suzuki GSX-R 600 2011
Inżynierowie zaprojektowali też nowy silnik, który może się okazać najmniejszym czterocylindrowcem na rynku. Serce jest tradycyjnie chłodzone cieczą i wykorzystuje klasyczny zapłon Ram-Air Direct. Wydech w celu obniżenia masy wykonano z tytanu.
Suzuki GSX-R 600 otrzymało nowo zaprojektowaną elektronikę, która pozwala na ustawianie mapowania zapłonu. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie pełnego potencjału maszyny. Hamulce pochodzą od znanej firmy Brembo, a zawieszenie zostało przygotowane przez Showa.
Suzuki GSX-R 600 2011