2010.10.01// M. Jermakow
Targi motoryzacyjne w Paryżu przyniosły kilka mniej lub bardziej ciekawych premier. Prawdziwe święto mieli za to fani rajdów samochodowych. Trwający salon stał się miejscem premiery nowych rajdówek WRC, które w przyszłym roku będą walczyły o prymat na rajdowych trasach.
Nowe WRC będą napędzane silnikami 1,6 z turbo. Kierowcy będą musieli się przyzwyczaić na nowo do tradycyjnego drążka zmiany biegów. Od przyszłego sezonu, znikną nowoczesne łopatki przy kierownicy są zabronione.
Citroen DS3 WRC
Mini WRC
Ford Fiesta WRC
DS3 to nowa rajdowa broń Citroena. Francuska marka zaprezentowała rajdówkę w barwach, w jakich pojawi się ona na przyszłorocznych odcinkach specjalnych.
Silnik o pojemności 1,6 z turbo pozwala na osiągnięcie około 300 koni mechanicznych i uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 350 Nm przy 3250 obr/min.
Ford Fiesta WRC
Citroen DS3 WRC
Mini WRC
Ford Fiesta WRC została skonstruowana na bazie wersji S2000. Nowy model ma już za sobą ponad 3000 kilometrów testowych, ale dopiero po Rajdzie Francji za kierownicą Fiesty usiądą etatowi kierowcy Forda - Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala.
Ford ciągle rozwija nowy samochód, a Malcolm Wilson zapewnia, że Fiesta w pełnej specyfikacji 2011 pojawi się na testach już na początku października.
Mini WRC
Ford Fiesta WRC
Citroen DS3 WRC
Trzecie z zaprezentowanych w Paryżu WRC to Mini Countryman. Zespół prowadzony przez brytyjski Prodrive oficjalnie potwierdził, że za kierownicą jednego z egzemplarzy zasiądzie Kris Meeke. Mini planuje w sezonie 2011 zaliczyć sześć rund WRC. Pełny program startów przewidziano na rok 2012.