Motoryzacja   »   Tuning   »   VATH G55 - jak poprawić po AMG?

Tuning

rss

VATH G55 - jak poprawić po AMG?

2010.04.08//  R. Warecki
Kiedy konstruktorzy Mercedes-Benz G55 AMG powiedzieli „wystarczy”, Ci z VATH spytali „dlaczego?”. Tym sposobem narodziła propozycja słynnego Geländewagen sygnowana podpisem niemieckiego tunera.

Pomimo tego, że G-Klasa ma za sobą ponad trzydziestoletnią historię, to w prawie niezmienionej formie nadal jest atrakcyjna i przykuwa uwagę – dlaczego więc nie dodać jeszcze troszkę polotu temu surowemu, ponadczasowemu weteranowi szos?

VATH G55 Jeżeli Mercedes G55 AMG budzi w Tobie niedosyt...
VATH G55 ...pora na VATH G55
Z przodu pojawił się nowy zderzak, skrywający duże wloty powietrza, przestylizowana maska, światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz przeciwmgielne ksenony mające dodać autu sportowej agresji. Układ wydechowy został wyprowadzony symetrycznie, tradycyjnie na boki przed tylnymi nadkolami i okraszony gustownymi końcówkami.

Nadwozie dostało też agresywny kamuflaż w postaci pasów z czarnej folii. Aby wielkie, 22-calowe felgi ze stopów lekkich ładnie wypełniały nadkole, całość została obniżona o 35mm, jednak ani mniejszy prześwit ani amortyzatory o zwiększonym tłumieniu ani sportowe opony Yokohama ADV ST 295/35R22 nie pomogą w ewentualnych przeprawach przez grząskie tereny.

Ta wersja po prostu zapomniała co to prawdziwe bezdroża, teraz zostanie królem autostrad. Do bezpiecznego hamowania z 265km/h (v-max) posłuży sportowy układ hamulcowy o tarczach 390mm.

Chociaż nie udostępniono zdjęć wnętrza, wiadomo, że elementy kokpitu styliści z VATH przyozdobią karbonem a wszystko co się da będzie otulać miękka skóra.

Na sam koniec deseru, została wisienka, jak łatwo się domyślić – modyfikacje silnikowe. Całkowicie zmieniono  kolektor dolotowy i wylotowy wraz z resztą układu wydechowego, zainstalowano większe chłodnice wraz z opatentowaną przez VATH chłodnicą paliwa.

Oczywiście wszystkie modyfikacje nie zostałyby w pełni wykorzystane bez zmian w programie jednostki sterującej ECU. Jednostka V8 o pojemności 5439cm³ wyposażona w kompresor dostarcza teraz 680KM mocy (bazowo 500KM) oraz 840Nm momentu obrotowego (bazowo 700Nm). Podstawowy Mercedes-Benz G55 AMG osiąga prędkość 100km/h w ciągu 5.5 sekundy, jak sprawa wygląda w VATH G55 AMG? Nie upubliczniono, ale przy masie około 2500kg, być może udało się te 0.5 sekundy urwać…
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Aviar R67 - rzut okiem na prototyp

Źródło: zercustoms.com


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
VATH G55 - jak poprawić po AMG?

Podobne wiadomości

Facebook

4x4    Audi    BMW    Concept Car    Coupe    Crossover    Formuła 1    Hatchback    Kabriolet    Limuzyny    Mercedes    Porsche    Roadster    SUV    Samochody kompaktowe    Samochody luksusowe    Samochody sportowe    Supersamochody    Tuning    Volkswagen   

Newsletter

Newsletter

W dziale Extreme

W dziale Kultura

W dziale Gry

W dziale Lifestyle

W dziale Sport

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...


Do góry  //  Motoryzacja   »   Tuning   »   VATH G55 - jak poprawić po AMG?