2015.01.31// J. Kruczek
Podczas salonu w Genewie Volkswagen ma pokazać zwiedzającym Golfa GTD w praktycznym wydaniu Variant. Sportowe kombi z dieslem ma być magnesem na kolejnych nowych klientów szukających praktycznego i szybkiego auta.
Do tej pory klienci Volkswagena chcący sportowe kombi byli skazani na silnik benzynowy. Warto jednak odnotować, że GTI Variant jak i GTD Variant są pierwszymi, sportowymi kombiakami w historii Golfa. Dłuższy model zasadniczo nie różni się niczym od hatchbacka GTD. Jedyną oczywistą różnicą jest tył nadwozia.
Volkswagen Golf GTD Variant
Sercem modelu GTD jest 2-litrowy turbodiesel o mocy 184 KM, który pozwala osiągać setkę w 7,9 sekundy. Kombi jest cięższe od hatchbacka, ale osiąga przyspieszenie zaledwie 0,4 sekundy gorsze. Producent obiecał, że sportowy model spali zaledwie 5 litrów na sto kilometrów, ale do tych danych można podejść z przymrużeniem oka. W Niemczech można już zamawiać nowe kombi. Tamtejsza cena podstawowa wynosi 31 975 euro.