Magazyn „Automobilwoche” powiadomił, że Audi potwierdziło informację o przyszłorocznej premierze flagowego modelu A8.
Serwis WorldCarFans podał natomiast fakty dotyczące napędu nowego wcielenia niemieckiej limuzyny. Oprócz wysokoprężnych jednostek 3.0 i 4.2 V8, pod maską znajdziemy również 5-litrowego, 10-cylindrowego „benzyniaka” generującego aż 620 KM mocy (wariant S8).
W odróżnieniu od BMW i Mercedesa (producentów głównych rywali A8, czyli serii 7 i klasy S), Audi nie zaproponuje wersji hybrydowej. W wyposażeniu auta nie zabraknie jednak automatycznego systemu start-stop poprawiającego spalanie.
Konstrukcja samochodu będzie opierała się najprawdopodobniej na aluminiowym szkielecie ASF (Aluminium Space Frame) drugiej generacji. W nadwoziu znajdziemy również elementy stalowe i specjalne pianki poprawiające wzmocnienie określonych obszarów.
Jeżeli auto rzeczywiście pojawi się w salonach w roku 2010, to jego światowa premiera odbędzie się zapewne na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.