2010.12.16// A. Miklewska
BMW niedawno zaprezentowało model serii 1 M Coupe, dzisiaj przyszła pora na szczegóły o standardowych modelach serii 1. W przyszłym roku zobaczymy odświeżone Coupe i Kabriolet. Producent zrezygnował ze zmian mechanicznych i skupił się na wyglądzie i poprawie właściwości aerodynamicznych.
Niestety nie będziemy mieli do czynienia ze stylistyczną rewolucją. Zmiany w zewnętrznej stylistyce ograniczyły się do przemodelowania przednich i tylnych świateł oraz zastosowaniu bardziej nowoczesnych 17-calowych i 18-calowych alufelg. Producent przewidział także dwa nowe warianty kolorystyczne: Vermilion Red i Marrakesh Brown.
BMW serii 1
BMW serii 1 Coupe i Cabrio trafią do salonów w dwóch wersjach silnikowych. 128i będzie napędzany 3,0-litrowym rzędowym silnikiem wolnossącym o mocy 230 KM i z momentem obrotowym wynoszącym 271 Nm. Podobnie jak starszy brat z serii 3, 135i zasilany będzie 3,0-litrowym silnikiem rzędowym N55, który wykorzystując pojedynczą turbosprężarkę i jest w stanie wyprodukować 300 KM i moment obrotowy wynoszący 407 Nm.
BMW serii 1
BMW 135i oprócz tradycyjnej sześciobiegowej skrzyni może zostać wyposażony w skrzynię siedmiobiegową DTC. Ten moduł po raz pierwszy został wykorzystany w Z4. Nowoczesne podzespoły pozwolą na rozpędzenie 135i do 96 km/h w 5 sekund przy skrzyni DTC i w 5,1 sekundy przy skrzyni manualnej.
Sześciobiegowa skrzynia automatyczna Steptronic będzie montowana jako opcja w modelu 128i. W takiej konfiguracji 128i Coupe rozpędza się od 0 do 96 km/h w 6,7 sekundy, ze standardową sześciobiegową skrzynią manualną może osiągnąć tą prędkość w 6,1 sekundy.
BMW nie zdradziło jeszcze oficjalnych cen odświeżonych modeli, ale możemy się spodziewać, ze nie ulegną one większym zmianom. Sportowe maluchy BMW zyskały nieco na atrakcyjności i z pewnością będą ciekawą ofertą dla osób szukających eleganckich i szybkich samochodów.