2011.11.05// A. Ruciński
Opel Astra OPC to jedna z najbardziej oczekiwanych premier motoryzacyjnych. Już zapowiedź nowej wersji gorącego hatchbacka wywołała wielkie zainteresowanie, a teraz możemy podziwiać sportową Niemkę w pełnej okazałości.
Nowy model zaprezentowano w wersji brytyjskiej, co oznacza znaczki Vauxhalla i VXR zamiast OPC. Kontynentalna wersja będzie się różniła jedynie logami i kierownicą umieszczoną po odpowiedniej stronie. Styliści stanęli na wysokości zadania i dopieścili najmniejsze elementy nadwozia. Hothatch wygląda po prostu pięknie.

Opel/Vauxhall Astra OPC
Opel Astra w odmianie 3-drzwiowej
Sercem nowiutkiej Astry OPC został dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego, przenoszonego na przednie koła za pomocą sześciostopniowej przekładni manualnej. Inżynierowie zadbali o mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, który powinien zapobiec zjawisku typowemu dla mocnych przednionapędówek. Potocznie zwana szpera pozwoli na okiełznanie auta w ciasnych zakrętach.

Opel/Vauxhall Astra OPC
Opel zapowiada równą walkę z Volkswagenem Golfem GTI czy Fordem Focusem RS. Należy jednak pamiętać, że mocne Ople odstawały prowadzeniem od konkurencji. Premiera auta zweryfikuje obietnice producenta.
Zmianę stereotypu ma zapewnić zawieszenie FlexRide oraz układ hamulcowy Brembo. Opel zdradził póki, co prędkość maksymalną Astry OPC, która wynosi 250 km/h. Przyspieszenie zostanie zdradzone w późniejszym terminie. Wrażenie robi sportowe wnętrze, a w szczególności fotele pokryte skórą, na której wytłoczono logo wersji. Gruba, spłaszczona u dołu kierownica także zachęca do szybkiej jazdy. Ceny oraz data premiery zostaną dopiero zdradzone, tymczasem możemy się cieszyć zdjęciami pięknej Niemki.