2019.01.05// J. Kruczek
Porsche nie zwalnia tempa i prezentuje kolejne nowości. Producent przedstawił właśnie model 718 Cayman GT4 Clubsport. Torowa wersja popularnego coupe otrzymała kilka usprawnień względem poprzednika i przede wszystkim większą moc.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport jest napędzany przez 3,8-litrowy silnik generujący moc 419 KM i moment obrotowy 425 Nm. Motor został połączony z 6-biegową skrzynią PDK. Sterownik skrzyni został zoptymalizowany pod jazdę wyścigową.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Producent chwali się, że nowy model jest pierwszym produkcyjnym autem wyścigowym posiadającym w konstrukcji laminaty z naturalnych materiałów. Z ekologicznych materiałów wykonano poszycia drzwi i tylny spojler. Jak zapewnia Porsche te elementy wagą i sztywnością dorównują elementom z karbonu.
Wagę auta w ten sposób udało się obniżyć do 1320 kg. Z kabiny zniknęło całe zbędne wyposażenie, a zamiast niego postawiono na klatkę bezpieczeństwa oraz fotele kubełkowe z pasami szelkowymi. Inżynierowie wykorzystali w konstrukcji zawieszenie z modelu 911 GT3 Cup. Zadbano także o wyścigowe dyferencjały i wyczynowy układ hamulcowy.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport jest dostępny w dwóch wariantach. Podstawowa wersja "Trackday" będzie posiadała uboższe możliwości regulacji poszczególnych podzespołów i ma celować w zainteresowanie amatorów. Ceny tej wersji startują od 134 00 euro. Bardziej zaawansowani kierowcy chcący startować w profesjonalnych zawodach muszą wyłożyć 157 000 euro a edycję "Competition". W tym wypadku kierowca będzie miał pełne możliwości regulowania nastawów samochodu. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport ma trafić w ręce klientów w lutym.