Porsche Cayenne doczekało się flagowej wersji Turbo S napędzanej silnikiem V8. Auto nie tylko zajmie miejsce na szczycie cennika, ale też ma dostarczyć najwięcej emocji podczas jazdy. O ile ktoś lubi przyciskać gaz w pseudo-terenówce.
Pod maską nowego modelu znajdziemy 4,8-litrową jednostkę o mocy 550 KM. Turbo S wyróżni się od pozostałych modeli niektórymi detalami nadwozia i oczywiście maksymalnym wyposażeniem. Nadkola wypełnią 21-calowe felgi, przyciemnione reflektory, specjalne końcówki wydechu i akcenty w kolorze fortepianowej czerni. Wnętrze stawia na wszechobecne włókno węglowe oraz dwukolorową skórzaną tapicerkę.
Porsche Cayenne Turbo S
Duża moc wymagała odpowiednich rozwiązań technologicznych i w tej kwestii mamy do czynienia z nowoczesnym zawieszeniem pneumatycznym z aktywnym systemem stabilizacji i kontroli tłumienia. Napęd wspomaga mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Ma on zapewnić, jak najlepsze przenoszenie mocy na koła.
Porsche Cayenne Turbo S
Cayenne Turbo S cechuje się zdumiewającym przyspieszeniem 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna ciężkiego SUVa wyniesie 285 km/h. Nieźle wypada katalogowe spalanie na poziomie 11 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Nowy model będzie kosztował od 151 702 euro, czyli około 30 000 euro więcej niż w przypadku zwykłego Turbo.