2018.07.20// J. Kruczek
Renault Megane RS najnowszej generacji robi wrażenie designem oraz osiągami, choć te ostatnie pozostawiały jeszcze pole do popisu. I teraz producent wykorzystał ten margines serwując nam wydanie Trophy, czyli jeszcze ostrzejszą wersję hot hatcha.
Renault Megane RS Trophy otrzymało kilka ważnych poprawek sprawiających, że będzie jeszcze szybszym autem. I tak na pokładzie zagościło wyczynowe zawieszenie niższe o 20 mm oraz dyferencjał o ograniczonym uślizgu Torsen.
Renault Megane RS Trophy
Za zatrzymanie szybszego hatchbacka odpowiada wydajniejszy układ hamulcowy. W nadkolach zaś znajdziemy lekkie felgi w rozmiarze 19 cali. Te obuto w wyczynowe opony Bridgestone. Sercem auta jest nadal 1,8-litrowy silnik z doładowaniem, który w tym wypadku generuje 296 KM i moment obrotowy 400 Nm. Taki moment jest dostępny w wersji z 6-biegową skrzynią manualną. W przypadku skrzyni automatycznej mamy do dyspozycji moment obrotowy 420 Nm.
Większą moc zawdzięczamy modyfikacjom doładowania oraz układu wydechowego. W efekcie Renault Megane RS Trophy legitymuje się przyspieszeniem do 100 km/h w czasie 5,7 s. Topowa wersja wyróżni się na drodze charakterystycznym żółtym lakierem oraz przednim splitterem. W opcji pojawią się fotele kubełkowe Recaro oraz tapicerka z Alcantary.
Warto podkreślić, że przy pracach nad Renault Megane RS Trophy uczestniczył Nico Hulkenberg. Kierowca F1 testował hot hatcha. Nowy model ma trafić do sprzedaży jesienią, a dostawy ruszą w grudniu.