2009.10.13// A. Łukasiewicz
No i stało się to, czego fani amerykańskiej motoryzacji najbardziej się obawiali – marka Hummer, amerykańska ikona terenowego luksusu zmieniła swojego właściciela. Po długich i trudnych negocjacjach (wtrącał się m.in. rząd chiński) GM pozbył się Hummera.Jego nowy nabywca to kryjący się pod trochę przydługawą nazwą Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery chiński prywatny magnat gospodarczy, produkujący ciężki sprzęt m.in. cysterny, wywrotki, holowniki, wozy strażackie, betoniarki, czy też związki chemiczne na potrzeby przemysłu. Zakupy u GM wyniosły Chińczyków wg. nieoficjalnych źródeł 150 milionów USD, czyli ponoć 1/3 z początku zakładanej sumy.
Hummer H2, H3 i H3T
Hummer H3 po tuningu GeigerCars
Hummer H3
Nowy nabywca nie planuje wielkiej rewolucji tej kultowej, terenowej marki. Zmiany mają skupić się bardziej na odświeżeniu dotychczasowej oferty H2, H2 SUT, H3 oraz H3T tj. nowe silniki (np. diesle na rynek poza USA), skrzynie biegów oraz...modele. W najbliższym czasie planowane jest wdrożenie do produkcji seryjnej konceptu Hummera HX, która miałby być skróconą (pojedyncza kabina), ale bardziej użytkową wersją (większa przestrzeń paki) obecnego H3T.
Hummer H1...
...pozostanie w gestii...
...Amerykanow
Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery dysponując odpowiednim kapitałem pragnie przywrócić tej szanownej marce dawny blask, który został prawie doszczętnie zniszczony dzięki kryzysowi gospodarczemu oraz nasilającemu się eko-boomowi. Jak na ironię losu przed tymi nieszczęsnymi wydarzeniami to właśnie Hummer był najbardziej dochodową marką GM!
Zobacz także: Ciekawe co o sprzedaży Hummera myśli Valerie? »W skład transakcji wchodzą pełne prawa do marki oraz firmowego logo – zarejestrowanego znaku towarowego oraz specyficznych „praw do licencji IP (Intellectual Property - własność intelektualna) uprawniający do produkcji pojazdów marki”, a także całej światowej sieci dealerskiej. Ponadto zachowane zostaną obecne kadry zatrudnione dla Hummera i to jest chyba jedna z ważniejszych informacji dla Amerykanów. Co ciekawe z zakupu wykluczony został model H1 wraz ze swoją solidną technologią – najbardziej purystyczny i radykalny Hummer, produkowany w ostatnich latach już tylko na potrzeby wojska – czyżby powrót do korzeni?
Pozbycie się Hummera – jednej z ikon amerykańskiej motoryzacji - to jedno z najgłośniejszych wydarzeń na tamtym rynku samochodowym, które podzieliły fanów aut. Jak na razie nie ma jakichś większych powodów do obaw, choć jak pamiętamy z początku u Chryslera było podobnie – wszyscy cieszyliśmy się, że Viper zostaje u Dodge, a jak się później okazało było to raczej marnym pocieszeniem...